Продавець Адмін-Експерт - сервіс отримання ліцензій та дозволів в Україні розвиває свій бізнес на Prom.ua 12 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
46 відгуків

Адмін-Експерт - сервіс отримання ліцензій та дозволів в Україні

+380 (50) 130-50-20
+380 (99) 037-37-35

Будівельна амністія - як узаконити самобуд

Будівельна амністія - як узаконити самобуд

Восени в Україні вступила в силу будівельна амністія. По суті - це легалізація зведених без повідомлення і дозволу дачних та житлових будинків, різних прибудов до них, а також будівель господарського призначення.

Процедура формально вважається безкоштовною, що не зовсім так. Держава звільняє людей від штрафу за самоволки, а за оформлення потрібних документів в спеціалізованих структурах, звичайно, доведеться платити.

Що підлягає амністії

- Садибні житлові, садові, дачні будинки, прибудови, гаражі, різні господарські будівлі загальною площею не більше 300 квадратних метрів, які були споруджені з 5 серпня 1992 року по 9 квітня 2015 року.

- Споруди сільгосппризначення, побудовані до 12 березня 2011 року.

Термін дії

Амністія безстрокова. Нею можуть скористатися як будівельники самоволок, так і особи, які отримали їх у спадок.

Куди звертатися

В органи державного архітектурно-будівельного контролю при виконавчих комітетах міської, селищної або сільської ради. У Києві, наприклад, це департамент Архбудконтролю при КМДА.

Заяву про прийняття об'єкта в експлуатацію пишеться в довільній формі з зазначенням будівель, які підлягають амністії. І подається через Центр з надання адміністративних послуг разом з пакетом з 4 документів, а в окремих випадках – з 5-ти.

Термін прийняття рішення – 10 днів.

Які потрібні документи

1. Документ о технической инвентаризации. Это технический паспорт, который должен быть в каждом доме. Обращаться нужно в сертифицированный орган технической инвентаризации (бывшие БТИ, которые сейчас являются частными структурами). На место выезжает специалист и вносит в паспорт отметки. В некоторых случаях, например, при вступлении в наследство, целесообразно заказать новый технический паспорт.

2. Документ, подтверждающий право на землю. Это свидетельство о праве собственности или выдержка из государственного реестра. 

Но если речь идет о строениях сельхозназначения или объектах технического назначения площадью больше 100 квадратных метров, необходимо составить отчет о проведении технического обследования объекта. Адреса сертифицированных специалистов по техническому обследованию можно найти в интернете.

3. Согласование месторасположения объекта требованиям государственных строительных норм в местном органе градостроения и архитектуры. Заявление на согласование пишется и подается отдельно.   

4. Декларация о готовности объекта к эксплуатации. Форма декларации размещена на сайте Государственной архитектурно-строительной инспекции.

Цена вопроса

Отношения с государственными органами у владельца самостроя безоплатные. Пошлина за оформление права собственности платится за услуги нотариуса.

Техническую инвентаризацию и техническое обследование проводят коммерческие структуры. Стоимость инвентаризации в среднем составляет 2000–3000 грн в зависимости от площади и запросов специалиста. Если объект площадью от 100 квадратных метров, техническое обследование обойдется в 3000–4000 грн и выше.

Джерело kp.ua

Інші новини

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner